Pirkumu piegāde no interneta veikaliem. Vai izdevīgi?
Iepērkoties interneta veikalos, klientam vienmēr vajag rūpīgi iepazīties ar pirkuma piegādes nosacījumiem. Tie mēdz būt ļoti dažādi. Atšķiras piegādes laiks un arī izmaksas. Pircējam jāizvērtē, vai, iegādājoties preces, nesanāks nevajadzīgi pārmaksāt par to piegādi.
Bezmaksas piegāde
Ļoti daudzi interneta veikali piedāvā bezmaksas sūtījuma piegādi, ja pirkuma summma saniegusi kādu noteiktu robežu. Summas, ko robeža jāpārsniedz, mēdz ļoti atšķirties. Ir veikali, kuri vēlas, lai summa būtu virs 30 , 50 eiro vai pat vairāk. Tas atkarīgs no veikala specifikas un preču sortimenta. Piemēram, inteneta veikals lensor.eu, kas specializējas kontaktlēcu pārdošanā un piedāvā vienas no kvalitatīvākajām lēcām, klientiem nodrošina bezmaksas piegādi pirkumiem jau no 10 eiro. Tomēr ir pārdevēji, kuri vispār nepiedāvā bezmakas piegādi saviem klientiem. Ja uzņēmējs izvēlējies šādu koncepciju, tad tā prestižam un preču kvalitātei jābūt visaugstākajā līmenī, vai arī jāpiedāvā kādi ekskluzīvi produkti, kurus klienti nevar iegādāties pie cita pārdevēja. Pārdodot plaši izplatītas preces sīvas konkurences apstākļos, bezmaksas piegādes opcija palīdz piesaistīt plašāku klientu loku.
Piegāde uz pakomātiem
Vēl dažus gadus atpakaļ ārpus Rīgas preces klienti varēja saņemt tikai ar Latvijas Pasta starpniecību vai kurjerpiegādi, kas bija ļoti dārgs prieks un to izvēlējās retais. Tagad visā Latvijas teritorijā ir izveidots ērts un klientiem parocīgs piegādes punktu tīkls. Darbojas dažādas pakomātu stacijas. To darbības princips ir vienkāršs. Piegādātājs ievieto pakomātā pasūtījumu un nosūta klientam uz tālruni īsziņu ar ciparu kodu, kurš jāievada pakomāta sistēmā, lai atvērtos jūsu sūtījuma nodalījums un varētu to izņemt. Priekšrocība šim piegādes veidam ir tā, ka sūtījumu var izņemt divu dienu laikā no piegādes jebkurā diennaksts stundā, jo pakomāti parasti izvietoti vietās, kuras pieejamas visu diennakti. Šādos pakomātos klienti var saņemt arī pasūtītās Lensor lēcas un piederumus, neatkarīgi no pirkuma summas. Vienīgi pirkumiem zem 10 eiro būs papildus maksa, bet tā ir tikai 2 eiro.
Piegāde mājās
Joprojām populāra ir pasūtījumu piegāde ar dažādiem kurjerdienestiem, kas sūtījumu piegādā līdz namdurvīm. Parasti šāds piegādes veids ir nedaudz dārgāks, kā sūtījuma saņemšana pastā vai pakomātos. Tas ir ērts veids tikai tiem klientiem, kuriem pa dienu kāds no ģimenes locekļiem uzturas mājās un var saņemt un parakstīties par sūtījuma saņemšanu. Šo piegādi izvēlas arī tiek klienti, kuriem dažādu iemeslu dēļ ir apgrūtinoši izkļūt no mājas. Tie ir gados vecāki cilvēki, klienti, kuriem nav personīgās automašīnas vai arī jaunās māmiņas, kuras nevēlas doties ar mazuli uz sabiedriskām vietām. Plaši pieprasīti ir arī interneta veikali, kas pārdod pārtikas produktus. Piegādi klientiem tie veic tikai uz mājām, lai būtu droši, ka saglabāsies pārtikas produktu visaugstākā kvalitāte.
Pastāvīgo klientu priekšrocības
Lielākoties visas interneta tirdzniecības vietas piedāvā iespēju kļūt par reģistrētu veikala klientu un, sasniedzot zināmu līmeni, kļūt par pastāvīgo klientu. Pastāvīgajiem klientiem mēdz izsniegt klientu kartes ar īpašu kodu, kurš garantē regulāras atlaides visiem pirkumiem un arī atsevišķus piedāvājumus tieši pastāvīgajiem klientiem. Daudzos veikalos, turpinot palielināt kopējo pirkumu summu, piešķirtā atlaide aug. Tirgotāju vidū ir tādi, kas pastāvīgajiem klientiem pirkumus piegādā bez papildus maksas. Tomēr pastāvīgo klientu lojalitātes kartes un programmas jāspēj izvērtēt kritiski. Ne vienmēr tās esamība sniedz priekšrocības, bet mēs vienalga izmantojam nevis izdevīgāko piedāvājumu bet to, kura lojalitātes programmā esam iesaistīti. Uzņēmumi to prot veiksmīgi izmantot savā labā, uzsverot pastāvīgo klientu īpašo stāvokli un izredzētību citu vidū. Bieži šiem klientiem tiek izsūtīti personalizēti apsveikumi vai piedāvājumu bukleti, e-pasta vēstules. Tas skaidrojams ar dažādiem psiholoģiskiem aspektiem, kas liek mums palikt uzticīgiem grupai, kurā esam iekļauti, pat ja tas nesniedz nekādu ievērojamu labumu. Šeit klientiem jābūt kritiskiem un, vajadzības gadījumā bez sirdsapziņas pārmetumiem jāatsakās no neizdevīga pastāvīgā klienta statusa.
Piegādes laiks
Interneta veikala pasūtījumi lielākoties tiek gatavoti piegādei tikai tad, kad klients ir apmaksājis rēķinu. Pasūtījuma sagatavošanas, saiņošanas un nosūtīšanas laiki atšķiras. Tās var būt vairākas dienas vai pat nedēļa. Tomēr ir arī veikali, kas nodrošina daudzātrāku piegādi. Piemēram, Lensor interneta veikalā iegādātās lēcas Rīgā var saņemt ar ekspress kurjeru jau vienas līdz piecu stundu laikā. Šis pakalpojums var izglābt klientu dažādās nepatīkamās un negaidītās situācijās, ja gadījies pēkšņi palikt bez tik nepieciešamajām kontaktlēcām.
Ienākumi no šīs reklāmas nonāk labdarībaiSaistītās tēmas : lēcas, lensor