Auto nomas industrijas vēsture un nākotne
Kā aizsākās auto noma
Auto nomas industrijas aizsākumi meklējami teju simts gadu senā pagātnē. Pastāv uzskats, ka auto noma aizsākusies ar Ford T modeli, kas tika piedāvāts klientiem īrei 1916. gadā – laikā, kad daudziem cilvēkiem vēl trūka iespēju savā īpašumā iegūt automobili. Līdz ar to, auto noma tolaik daudziem bija iespēja beidzot izbaudīt nesen dzimušā pārvietošanās līdzekļa ērtības.
Attīstības veiksmes stāsts līdz mūsdienām
Pavisam drīz jaunās auto nomas kompānijas atklāja, ka iespēja izmantot personīgajā lietošanā esošu transportlīdzekli padara jebkuru ceļojumu daudz vienkāršāku un neiedomājami mierīgāku nekā gadījumā, kad nepieciešams izmantot publisko transportu. Tādēļ kopš industrijas aizsākumiem auto nomas kompāniju skaits ir audzis visā pasaulē; mūsdienās autonoma var kļūt par svarīgu elementu jebkurā brauciena neatkarīgi no tā galamērķa, jo auto saņemšanas un nodošanas vietas ir izkārtotas ceļotājiem ērtos punktos (piemēram, lielākajai daļai starptautisko lidostu tuvumā atrodas arī auto nomas punkts – nekādas nepieciešamības pavadīt nogurdinošu braucienu sabiedriskajā transportā).
Neraugoties uz degvielas cenu pieaugumu, pastāv uzskats, ka tieši mūsdienās varētu aizsākties auto nomas industrijas zelta laikmets. Kādēļ? Tas saistāms ar sabiedriskā transporta biļešu cenu pieaugumu. Līdz ar to, ja grupa ar pieaugušajiem vai ģimene vēlas doties uz kādu attālāku galapunktu, bieži vien brauciens, piemēram, vilcienā var radīt līdzvērtīgas vai pat lielākas izmaksas kā auto noma. Arī lielākā vai mazākā biznesā iesaistīti cilvēki jau gadiem izmanto auto nomas piedāvātās ērtības. Šī iemesla dēļ arī uzņēmumi, kas piedāvā auto īri, allaž ir rūpējušies par īpašiem piedāvājumiem korporatīvajiem klientiem.
Jaunas ērtības
Nenoliedzami, ka mūsdienās, atšķirībā no 1916. gada, kad aizsākās auto noma, lielai daļai iedzīvotāju ir savs personīgais automobilis, tādēļ auto nomas kompānijas pievērš pastiprinātu uzmanību tieši īpašu brīvdienu piedāvājumu izstrādāšanai. Auto noma kā daļa no brīvdienu ceļojuma– šāds piedāvājums ir kļuvis par neatņemamu auto nomas industrijas pakalpojumu sastāvdaļu. ‘Lido un brauc’ brīvdienas kļūst arvien populārākas tūristu vidū; to var saistīt ar mazāku modernās paaudzes uzmanības noturību, kas līdz ar to padara brīvdienas, kas pavadītas vienā punktā, par salīdzinoši mazāk interesantām. Savukārt auto noma ļauj ceļotājiem apmeklēt dažādas viena reģiona daļas, kā arī sniedz iespēju apstāties tūrisma maršrutos neiekļautos punktos, lai gūtu patiesi unikālu pieredzi.
Nākotnes perspektīva
Visbeidzot, rodas jautājums – kas auto nomas industriju sagaida nākotnē? Nav viegli domāt par vēl augstāku auto nomas attīstības punktu, jo šķiet, ka pašlaik industrija jau izmanto visu sev pieejamo potenciālu. Tomēr dažas iespējas pastāv. Pirmkārt, klientiem kopā ar auto rezervāciju varētu tikt piedāvāta arī jaunāko tehnoloģiju noma. Jau pašlaik šādā veidā tiek piedāvātas satelīta navigācijas sistēmas, kas padara ceļojumu pēc iespējas vienkāršāku. Līdz ar to, tehnoloģiju nozīmes pieaugums cilvēka dzīvē līdz ar pēc iespējas ērtākas klientu apkalpošanas nodrošināšanu ir divi ceļi, uz kuru attīstību auto noma var mērķēt nākotnes perspektīvā. Uz to norāda pašlaik redzamās nepilnības, kad lidostu auto nomas punktos klientu apkalpošanas speciālisti saskaras ar steidzīgiem un nervoziem klientiem. Servisa uzlabošana šādos punktos jau tagad ir tas mērķis, ko vēlas sasniegt lielākās auto nomas kompānijas.
Iespējams, nākotnē svarīgu vietu auto nomas industrijā ieņems arī dalīšanās ar auto – katrs auto īpašnieks, kam automobilis konkrētajā brīdī nav nepieciešams un viņš ir gatavs to iznomāt, reģistrēsies tiešsaistē, kur viņu varēs uzmeklēt varbūtējais auto lietotājs.
Ienākumi no šīs reklāmas nonāk labdarībaiSaistītās tēmas : auto īre, auto noma, autonoma