Kā tiek uzsākts auto nomas bizness – daži soļi

Laikā, kad auto noma kā pakalpojums arī Latvijas klientu vidū gūst arvien lielāku popularitāti, aktuālāks kļūst arī jautājums par jauna auto nomas uzņēmuma veidošanu. Pat tad, ja esi šī pakalpojuma saņēmējs un pats negrasies spert soļus šāda tipa biznesā, tev būs interesanti uzzināt, kā ir iespējams, ka auto nomas uzņēmumi, kas savu ceļu uzsākuši ar dažiem spēkratiem, nu ir vieni no visvairāk pazīstamajiem un pelnošākajiem pasaulē.

Auto noma ir industrija, kurā daudz nosaka konkurence starp vairākiem uzņēmumiem,

un tikai priekšlaicīga plānošana un tālāko iespējamo risku apzināšanas var palīdzēt veidot veiksmīgu biznesu šajā jomā. Šajā ziņā nekas nevarētu būt vairāk atbilstošs par izteicienu „ja piedzīvo neveiksmi gatavojoties, tad gatavojies piedzīvot neveiksmi”. Pirmā zināmā auto noma vēsturē tika izdarīta 1904. gadā. Tā kā šodien, uzsākot auto nomas biznesu, nekādi nav iespējams būt jaunatklājējam šajā jomā, pirms tam parasti tiek veikta pamatīga tirgus izpēte.

Katram jaunam auto nomas uzņēmumam tāpat jāsaprot, kāds transportlīdzekļu nomas veids tiks piedāvāts; divi galvenie veidi iekļauj nomu, balstoties uz līgumsaistībām (parasti šajā gadījumā klienti ir uzņēmumi, un viens no auto nomas veidiem varētu būt pilna servisa auto līzings) vai īstermiņa auto nomu (klienti parasti ir privātpersonas un, kā vēsta nosaukums, noma parasti tiek piedāvāta īsākam laika periodam).

Nākamais svarīgais posms auto nomas biznesa uzsākšanā ir transportlīdzekļu sagāde, bez kuras auto nomas pakalpojumu piedāvāšana, bez šaubām, nebūtu iespējama. Ir saprotams, ka vairāku automobiļu iegāde īsā laika periodā varētu izrādīties pārāk dārga vai pat neiespējama jauna biznesa uzsācējam, tādēļ parasti tiek izvēlēts auto līzings. Bez šaubām, šajā solī īpaši jāņem vērā iespējamās klientu vajadzības. Jāatceras arī par auto apkopi, bez kuras nomas auto drīz vien nebūtu lietojami. Šī iemesla dēļ lielākās auto nomas kompānijas algo pašas savu auto apkopes personālu, kamēr iesācēji biznesā parasti vienojas ar kādu jau eksistējošu auto apkopes servisu.

Atslēga uz veiksmīgu biznesa sākumu daudziem auto nomas uzņēmumiem ir sākusies ar tirgus izpēti konkrētajā reģionā, kur pakalpojums tiks piedāvāts. Piemēram, pašlaik Latvijā novērojama tendence uzņēmumiem koncentrēties tikai valsts galvaspilsētā, kamēr citos reģionos auto noma ir grūti pieejama, pat neiespējama. Turklāt zināms, ka starptautiskie un lielie uzņēmumi, kas piedāvā auto nomu, kā Avis vai Hertz, var nomāt spēkratus par īpaši zemām cenām, ar kurām vietējiem uzņēmumiem parasti ir grūti sacensties. Līdz ar to, tieši uzņēmuma atrašanās vieta var izrādīties vissvarīgākā izvēle. Parasti auto noma visveiksmīgāk darbojas netālu lidostām, lielām viesnīcām un dzelzceļa stacijām, jo tās ir klientiem ērta un jauniebraucējiem vienkārši atrodamas vietas. Visbeidzot, tā kā auto nomas piedāvājumus, gluži tāpat kā citus ikdienā neaizvietojamus pakalpojumus, klienti mūsdienās visbiežāk meklē un izvēlas tiešsaistē, mājaslapas izveide ir absolūta nepieciešamība jebkurai jaunai kompānijai.

Par auto nomas industrijas pamatlicēju tiek uzskatīts Džo Saunders no Nebraskas. Viņš uzsāka savu biznesu, 1916. gadā iznomājot Ford spēkratu, ko pats bija no kāda aizņēmies. Līdz 1926. gadam viņa kompānija bija uzsākusi darbību jau 56 pilsētās. Lai arī šis ir pirmatklājēja veiksmes stāsts, daudzi neticami veiksmīgi uzņēmumi tiek dibināti arī mūsdienās. Arī tad, ja tu vēlies būt zinošs auto nomas kients, nevis dibinatājs, ir labi būt informētam par izvēlētā uzņēmuma vēsturi – gluži tāpat kā apzinīgs pircējs lielveikalā interesēsies par iegādāto produktu izcelsmi.

        Ienākumi no šīs reklāmas nonāk labdarībai



Saistītās tēmas : , ,

Leave a Reply