Ford – viens no pirmajiem auto ražotājiem pasaulē.

Lūkojoties uz modernajām automašīnām, bieži vien piemirstas, ka daži no autobūves uzņēmumiem pielikuši savu roku pašu pirmo automašīnu ražošanā. Iespējams, tas vairs nav tik aktuāli, tomēr šie ražotāji pelnījuši uzslavas par saviem pūliņiem. Šis uzņēmums ir viens no auto būves aizsācējiem – Ford automašīnas bija pirmās, kuras ražoja uz konveijera, tādējādi samazinot izmaksas un padarot automašīnu par daudz pieejamāku pirkumu mums visiem!

Henrijs Fords dibināja Ford Motor Company tālajā 1901. gadā, kad viņam pašam bija 39 gadi, un šis uzņēmums saglabājies Fordu ģimenes kontrolē jau vairāk kā 100 gadus – tas ir viens no lielākajiem ģimenes uzņēmumiem pasaulē. Dibināšanas laikā, auto revolūcija jau bija sākusies (pirmais modernais automobilis tika izgudrots 1886. gadā. Tā autors – vēl viens no auto būves smagsvariem – vācietis Karls Benzs). Lai gan tehnoloģija bija radīta, netrūka veidu kā to uzlabot. Forda uzņēmums ieviesa masveida auto ražošanu un ražošanas pārvaldi, rūpnīcās izmantojot darbu dalīšanu pa montāžas konveijeriem – pie šiem principiem visi auto ražotāji pieturas vēl šodien. Tādējādi Ford Motor Company kļuva par pirmo auto būves biznesa veiksmes stāstu, un uzņēmums vēl šobaltdien ir otrais lielākais Amerikas auto ražotājs.

Ford Motor Company jāpateicas ne tikai par ražošanas inovācijām. Starp neskaitāmiem tehniskajiem uzlabojumiem un jauninājumiem pieminams pirmais V8 motors ar patērētājiem pieejamu cenu, pirmais drošais vējstikls no īpaša stikla, kā arī pirmās patērētāju automašīnas ar drošības jostām gan priekšā, gan aizmugurē.

Ford bijis saistīts arī ar daudziem citiem auto būves uzņēmumiem. Piemēram, starp pirmajiem investoriem minami Džons un Horass Dodži, kuri vēlāk nodibina paši savu uzņēmumu – Dodge. Pēc tam, kad Henrijs Fords sastrīdas ar citiem investoriem, dzimis arī leģendārais Amerikāņu auto būves uzņēmums Cadillac.

Tas viss noteikti nebūtu iespējams bez viena aizrautīga uzņēmēja – Henrija Forda, kurš saskatīja iespēju uzlabot esošos auto ražošanas veidus un veikt tehniskus uzlabojumus. Iespējams, bez šī vīra ieguldījuma, auto revolūcija būtu sākusies krietni vēlāk, jo lielākā daļa pasaules iedzīvotāju nespētu atļauties automašīnu un tās izmantotu tikai dažādas organizācijas profesionālām vajadzībām un tikai sabiedrības elite. Raksts tapis sadarbībā ar Rezervesdalas24.LV

 

        Ienākumi no šīs reklāmas nonāk labdarībai



Saistītās tēmas : ,

Leave a Reply